vineri, 26 iulie 2013

inca mai putem spera

-Ati facut pana, asa e? 

erau 35 de grade afara, apele curgeau de pe mine mia ceva ca in timpul unei ploi torentiale. roata arata ingrozitor iar prezoanele pareau a fi stranse de un robot urias. ale dracului, niciunul nu dadea semne ca ar vrea sa se defileteze. asa ca m-am intors hotarat sa imi vars nervii si frustrarea pe cel care avea tupeul sa ma intrebe ceva atat de evident.

---DAAAA! Am urlat eu, insa vocea mi s-a stins incet pina la finalul cuvantului cand am vazut ochii curiosului. un pusti blond cu multi pistrui si o strungareata uriasa. se vedea pe fata lui ca ultimul lucru pe care si l-a dorit a fost acela de a fi ironic si ca puiul de lipovean aflat la mai putin de un metru distanta era ingrijorat de soarta mea.

-Bine ca nu s-a rupt roata. ati lovit cam tare bordura aia. acu doua zile un logan a plecat pe platforma de aici.

nu mi-am putut abtine un zambet gandidu-ma ca poate am avut noroc. sigur am avut noroc. aveam viteza destul de mare iar bordura din curba am luat-o in plin. chiar ca imi puteam rupe roata. 

-Nenea, va pot ajuta cu ceva? De data asta chiar am ras. 
-Crezi ca poti scoate roata?
-Nu, dar il chem pe tata. el e puternic. a fost culturist. are muschii la mana mai mari ca piciorul meu. dar pot sa ma duc acasa sa va aduc niste apa. rece.de la frigider

intre timp reusisesm sa desfac unul cate unul cele 4 prezoane. am scos, ajutat de prietenul pistruiat,  unditele din portbagaj, pestele, cutia cu scule si in cele din urma am ajuns la roata de rezerva. zece minute mai tarziu, tot cu ajutorul lui bagajele erau la locul lor iar roata statea bine stransa in dreapta. am scos 10 lei din buzunar si i-am intins pustiului.

-Nu nene, nu pot sa ii iau! Ma bate tata!
-Pai m-ai ajutat.
- Si ce? NU! NU

Am insitat vreo doua minute, in zadar insa. asa ca am apelat la un siretlic.

-Ia zi-mi, magazinul unde e? Mi-a aratat intinzand mana dreapta.
- Si ce inghetata buna are? mi-a enumerat repede citeva sortimente. i-am intins cei 10 lei.
-Ia doua. cu ciocolata si alune. S-a intors 3 minute mai tarziu cu ambele inghetate neincepute si cu 2 lei rest. am luat restull, una dintre inghetate, am sarit in masina si am plecat. am deshis inainte geamul si l-am salutat. 
-Sa cresti mare!! Tara asta inca mai are o sansa

2 comentarii: